Consid utsett till Årets tillväxtföretag!

Igår mottog IT-företaget Consid S5 utmärkelsen Årets tillväxtföretag. Utmärkelsen delades ut av Deloitte under företagarnas vårmingel i Växjö.

Utmärkelsen Årets tillväxtföretag i Kronobergs län delas ut av Deloitte i Växjö. Bakgrunden till priset är att man vill premiera företag som lyckats med en stark tillväxt, oavsett bolagets storlek. Man vill också ge en uppmuntran till det företag som vinner, genom att bedöma företagets möjligheter till framtida tillväxt.

Följande kriterier har fastställts för priset Årets tillväxtföretag:

• Genomsnittlig omsättningsökning på 20 % eller mer de senaste 3 åren
  • Omsättningen skall vara minst 5 miljoner SEK första året dvs 3 år bakåt
  • Bolaget skall ha redovisat vinst minst 2 av 3 år
  • Mer än 4 anställda första året dvs 3 år bakåt

Utöver detta bedöms även affärsidén och förmågan att fortsätta växa såväl nationellt som internationellt.

Deloitte delade ut årets pris till Consid S5 under Företagarnas vårmingel som hölls i Växjö under gårdagen. Consid mottog utmärkelsen med motiveringen att man under de senaste åren visat upp en mycket stark tillväxt, samtidigt som såväl omsättning som vinstmarginal och antalet anställda ökat. Vidare har tillväxten skett med bibehållen god likviditet och soliditet, och man har skapat en god grund för möjligheten att växa ytterligare både nationellt och internationellt.

– Det känns fantastiskt roligt och ärofyllt att få ta emot denna utmärkelse till följd av den kraftiga tillväxt som vi har haft de senaste åren. Vi är mäkta glada och stolta, säger Peter Hellgren, vd för Consid, om priset.

• växjö

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Linköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta ca 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 200 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227