Consid växer i Växjö – blir exklusiv leverantör till Växjö Energi

IT-företaget Consid växer nu i Växjö då de tecknar avtal med Växjö Energi avseende utveckling av webbplatslösning.

Avtalet avser utveckling av en webbplatslösning till Växjö Energi. Webbplatsen ska presentera Växjö Energis olika verksamheter och hjälpa kunden att hitta svar på frågor samt i övrigt utveckla den digitala kommunikationen och tjänstehanteringen. Consid ska se till att webbplatsen på ett effektivt sätt hjälper kunderna att utföra ärenden och få svar på sina frågor. Webbplatsen ska vara modern, bjuda in till interaktion och kommunicera Växjö Energis värden.

Consid ska ta fram struktur och design samt produktion och teknisk utveckling av webbplatsen, som ska byggas i EPiServer.

– Det känns mycket glädjande för oss att få Växjö Energi som ny kund. Detta innebär en för oss starkare position i Växjö och goda möjligheter att växa i regionen, säger Peter Hellgren, vd för Consid.

Avtalet löper över 2 år med möjlighet till 2 års förlängning.

• växjö

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 400 miljoner kronor för 2015. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 230 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Om Växjö Energi

Växjö Energi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme, fjärrkyla samt energitjänster i Växjö kommun. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder Växjö Energi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Växjö Energi ägs av Växjö kommun. Läs mer på veab.se.