​Consid vinner upphandling med Göteborgs Universitet och Chalmers Tekniska Högskola - stärker ytterligare sin position i Göteborgsområdet

Consid vinner i upphandlingen ramavtal för kompetensområdena Systemutveckling och Systemförvaltning, Ledning och Styrning samt Verksamhetsutveckling och Strategi. Man fick i tilldelningsbeslutet högsta möjliga poäng inom samtliga av dessa områden och vinner upphandlingen till stor del tack vare sin vassa erfarenhet och kompetens. Avtalsperioden löper över två år med möjlighet till ett + ett års förlängning. Nu avvaktas en 10 dagars avtalsspärr.

Upphandlingen är ett led i Göteborgs Universitets arbete med att konsolidera IT-verksamheten och standardisera IT-tjänster, samt en del av Chalmers förändringsarbete, främst inom IT-området i att fortsätta med sin fastställda IT-strategi samt utvärdera IT-tjänster ur ett sourcingperspektiv.

- Detta är en strategiskt mycket viktig affär för oss, inte minst vad det gäller vår position i Göteborgsområdet. Detta visar på den skarpa kompetens vi har i företaget och är ett ordentligt styrkebevis för oss. Vi ser med glädje fram emot att samarbeta med Göteborgs Universitet och Chalmers Tekniska Högskola, säger Peter Hellgren, VD på Consid.

Consid växer för närvarande kraftigt i Göteborgsområdet och affären med Göteborgs Universitet och Chalmers Tekniska Högskola ökar ytterligare behovet av att hitta nya duktiga kollegor till vårt Göteborgskontor.

För mer information, kontakta:
Peter Hellgren, VD Consid

E-post: peter.hellgren@consid.se

• göteborg

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Linköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta ca 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 200 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Joakim Andersson

Presskontakt Marknadskoordinator 0732-32 68 33