Considare en av 18 Sitecore Commerce MVPs i världen

IT-bolaget Consid kan idag meddela att Thomas Horrdin, Technical Lead och Team Lead på Consid, har blivit utsedd till Most Valuable Professional (MVP) i kategorin Commerce av Sitecore – den globala ledaren inom mjukvara inom digital experience management. Horrdin var en av endast 18 Commerce MVPs världen över att bli utsedd till Sitecore MVP i år.

Detta är 13:e året som Sitecores MVP-program utser exceptionella yrkesverksamma från Sitecore-communityn som aktivt delar sin expertis inom Sitecore-produkter för att driva på utvecklingen av framtidens kundupplevelser och organisationsförändring. En distingerad grupp beståendes av 315 Sitecore-experter från mer än 12,000 certifierade utvecklare och mer än 20,000 aktiva communitymedlemmar belönas för kvaliteten, kvantiteten och påverkningsgraden av deras bidrag som de skapar genom att dela sin produktexpertis och sakkompetens inom Sitecore-plattformen med andra Sitecore-partners och kunder. Horrdin, som är en av endast fyra svenskar att utses till Sitecore MVP 2019, är glad och hedrad över utmärkelsen:

– Det känns väldigt hedrande att få ta emot utmärkelsen som MVP inom kategorin Commerce. För mig är det en självklarhet att dela med sig av sin kompetens och kunskap, det är så communityn utvecklas och blir bättre, vilket givetvis är roligt att bli uppmärksammad för, berättar Horrdin.

Patrik Zenno, partneransvarig Sitecore på Consid, är stolt och belyser betydelsen av detta för Consid:

– Detta är något vi på Consid är väldigt stolta över, och något jag som partneransvarig för Sitecore är extra stolt över. Att Thomas får erhålla titeln som MVP är verkligen välförtjänt och jag är ödmjuk inför allt som Thomas gör för att spetsa våra Sitecore Commerce-lösningar och dela med sig av sina och Consids erfarenheter i olika Sitecore-forum. Detta är en milstolpe i vårt samarbete med Sitecore, vilket jag ser fram emot att utveckla ytterligare framöver. Nu siktar vi på att lyfta fram ytterligare MVPs i framtiden, avslutar Zenno.

Pieter Brinkman, Senior Director of Technical Marketing på Sitecore, förklarar vidare kring betydelsen av MVPs:

– The Sitecore community is renown as a place where members can easily collaborate and benefit from the vision and technical knowledge of one another. Within this community, MVPs set the standard of excellence for product expertise, enthusiasm, and willingness to donate time and energy to help customers and partners realize the full power of the Sitecore platform. Their passion is instrumental to the ongoing success of the Sitecore ecosystem, berättar Brinkman.

Sitecore Experience-plattformen™ kombinerar hantering av webbinnehåll, digital leverans i omnikanaler, insikter om kundaktivitet och kundengagemang, och strategiska digitala marknadsföringsverktyg i en och samma plattform. Sitecore Experience Commerce™ integrerar innehåll och handel så att varumärken helt och hållet kan personifiera och individualisera ”end-to-end”-shoppingupplevelsen före, under och efter transaktionen. Båda plattformarna fångar interaktioner och intentioner, i realtid och på minutbasis, som kunder och potentiella kunder har med varumärken såväl online som offline. Detta leder till att Sitecore-kunder har möjligheten att använda plattformen för att engagera sig med kunder och potentiella kunder på ett högst personifierat sätt, vilket leder till långsiktig kundlojalitet.

Mer information om MVP-programmet hittar du på Sitecore MVPs hemsida.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Ljungby, Sundsvall, Gävle, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag 750 anställda. Omsättningen för 2018 var drygt 800 miljoner kronor och företaget beräknas omsätta 1 miljard kronor under 2019. Läs mer på consid.se.

Patrik Zenno

Affärsområdeschef Consid Interactive 0707-70 63 73