Domstolsverket väljer Consid för förvaltning av Intranät och publik webb

IT-företaget Consid tecknar nu avtal med Domstolsverket avseende förvaltning av såväl myndighetens Intranät som deras publika webbplats.

Avtalet avser förvaltning av såväl Domstolsverkets Intranät som publika webbplats och bygger på plattformarna EPiServer respektive SharePoint. Consid ska vara behjälpliga vad det gäller användarstöd kring Domstolsverkets tekniska miljöer såväl internt som externt, utveckla nya funktioner för dessa samt förvalta och vidareutveckla de applikationer (iOS och Android) som idag används. Företaget kommer leverera följande roller:

• Interaktionsdesigner/testare
  • Systemutvecklare .NET
  • Apputvecklare
  • Systemarkitekt/systemdesigner
  • Webbstrateg/onlinestrateg
  • Webbanalytiker
  • Informationsarkitekt med inriktning mot webb

Avtalet uppskattas omfatta 6000-7000 timmar per år.

– Vi är extremt nöjda över att teckna detta avtal med Domstolsverket. Vi är övertygade om att våra kollegor kommer göra ett utmärkt arbete och är givetvis mycket glada över förtroendet, säger Peter Hellgren, vd för Consid.

• Offentlig sektor

• jönköping

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 400 miljoner kronor för 2015. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 230 anställda. Läs mer på www.consid.se.