Få 100 000 kronor för tillväxttips i Mälardalen, Göteborg och Malmö

Sitter du på rätt kontakter kan det nu leda till att du belönas med 100 000 kronor. IT-bolaget Consid vill växa i Mälardalen, Göteborg och Malmö och efterfrågar nu tips på IT-konsultbolag som de kan förvärva i dessa regioner. De erbjuder 100 000 kronor i belöning till den som tipsar dem om ett bolag som leder till ett förvärv.

Consid har de senaste åren pålyst ett antal kampanjer som har resulterat i stor uppmärksamhet, många nya kollegor och ett företagsförvärv. Vid förra årsskiftet förvärvadesHOW Solutions AB i Linköping och Stockholm till följd av just en sådan kampanj, vilket innebar att Consid utökade sitt kontor i Stockholm samt etablerade sig i Linköping.

Consid har idag tre av sina tolv kontor i Örebro, Göteborg och Malmö. Ambitionen är attväxa i just dessa regioner och man tar nu nya krafttag för att hitta fler potentiella förvärv. Consids vd Peter Hellgren ser positivt på företagets försök att jaga förvärvskandidater i regionerna.

– Vi ser en enorm potential att växa i dessa regioner och tar nu därför nya krafttag för att hitta potentiella företagsförvärv just här.

Consid efterfrågar tips på företag som uppfyller nedan kriterier.

• IT-konsultbolag och digitalbyråer med fokus på systemutveckling och integration
  • Hög kreativ nivå kombinerad med djup teknisk kompetens
  • Personalstyrka upp till 40 personer
  • Inget krav på att bolaget i dag är vinstgivande
  • Placeringsorter: Mälardalen med fokus på Örebro och Västerås, Göteborg och Malmö
  • Bolaget ska gå i säljtankar.

Consid välkomnar alla tänkbara tips på förvärvskandidater. Tipsa kan man göra på www.consid.se till och med den 18 mars.

• göteborg
  • malmö
  • örebro

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 400 miljoner kronor för 2015. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 270 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Joakim Andersson

Presskontakt Marknadskoordinator 0732-32 68 33