Innovationsduo öppnar Sveriges äldsta digitaliseringskonferens – om förmågan att möta framtiden

Under Sundsvall42, Sveriges äldsta digitaliseringskonferens, är det snabbfotade konsultbolaget Consid tillsammans med Innovationsbolaget Kairos Future inbjudna till att hålla i inledningsföreläsningen. ”Innovation är på allas läppar idag” menar Peo Strömberg, affärsområdesansvarig Consid Innovation.

Sundsvall42 är Sveriges äldsta konferens med fokus på digitalisering. I år firar konferensen 30 år och anordnas under veckan på Quality Hotel i Sundsvall under temat ”Blicka trettio år framåt i tiden”. Imorgon, på jubileumskonferensens första konferensdag, är konsultföretaget Consid tillsammans med Kairos Future inbjudna till att hålla i inledningsföreläsningen: Innovation – förmågan att möta framtiden.

Sundsvall42 erbjuder ett brett program som täcker allt ifrån AI-teknik till internets stora influencers, där årets huvudtema är ”framtid” och också anledningen till att innovationsduon med sin spets och kompetens inom framtidsspaning är inbjudna till att öppna jubileumskonferensen.

Consid lanserade i somras sitt nya affärsområde Innovation och inledde samtidigt ett strategiskt partnerskap med innovationsbolaget Kairos Future, där de nu tillsammans hjälper företag att förstå och forma sina framtider genom trendanalyser, scenarioplanering och strategisk förändring. Peo Strömberg, affärsområdesansvarig Consid Innovation, menar att innovation är på allas läppar idag:

- Innovation är det hetaste samtalsämnet idag, förutom nya lagar och regler som snarare tvingar till samtal. Det enda vi vet med säkerhet är att vi alla ständigt behöver förändras för att hålla oss konkurrenskraftiga. Consids breda och djupa kompetens inom teknik och digitalisering tillsammans med Kairos spets i framtidsanalyser och förändringsstrategi har skapat marknadens bästa erbjudande, därför känns det logiskt att också få öppna en så viktig konferens. Innovation är spännande, framåtblickande och möjliggörande och att prata 2050 är relevant.

Under morgondagens föreläsning kommer innovationsduon i en dialog på scen prata om vad det är vi ser hända inom digitalisering, omvärldstrender och ny teknik som kommer att påverka oss i framtiden, samt hur man skapar förmågan att svara upp mot det förändringstryck som råder. Med andra ord, hur man blir innovativ. Vi kommer vi kunna följa morgondagens föreläsning LIVE via Consids kanaler.

• sundsvall

• Västernorrland

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 480 anställda och beräknas omsätta 600 miljoner kronor 2017. Läs mer på consid.se.

Peo Strömberg

Affärsområdeschef Innovation 0720214955