Regeringskansliet väljer än en gång Consid som leverantör

Consid blir genom det nya avtalet leverantör till Regeringskansliet inom området systemutveckling. Företaget vinner avtalet tack vare sin gedigna kompetens och erfarenhet inom de områden som avtalet avser.

Avtalet innefattar följande roller:

• Mjukvaruarkitekt
  • Teknisk projektledare
  • Systemutvecklare
  • Testledare
  • Testare
  • Driftstekniker/databastekniker
  • Interaktionsdesigner

- Vi är mycket glada över att få fortsatt förtroende hos Regeringskansliet. Detta bygger ytterligare ut vår position i Stockholmsområdet och är för oss ett stort styrkebevis, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

Avtalet löper över 2 år med möjlighet till 2 års option. Consid levererade under sitt tidigare avtal med Regeringskansliet IT-tjänster till ett värde av 28 miljoner kronor.

• Offentlig sektor

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Linköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta ca 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 200 anställda. Läs mer på www.consid.se.