Topplistor och branschvinnare i fokus på förnyad webbtjänst

Largestcompanies lanserar i dag en modern webbtjänst med fokus på nordiska branschvinnare och topplistor. Vi har lagt ned mycket tid på design och funktion, men framför allt har vi lyft fram våra uniciteter – nämligen topplistor samt jämförelse mellan företag och bransch.

Topplistorna utgår från företagens senaste bokslut och rangordnar de mest framgångsrika i respektive bransch och län när det gäller omsättning, resultat, antal anställda m.m. De statistiskbaserade topplistorna finns givetvis även på landsnivå.

För att identifiera de företag som just nu har tillväxt och ökar mest i Norden, kan man på Largestcompanies jämföra företag med respektive bransch som helhet. På så sätt får man fram det vi kallar för branschvinnare.

Förenklad navigering och flexibel design

Det nya grafiska gränssnittet på Largestcompanies förenklar informationssökandet. Det ska vara lätt att tillgodogöra sig de uppgifter man behöver för sina affärsbeslut. Tack vare den nya sökmotorn sker det dessutom snabbt. Vi vill helt enkelt kunna erbjuda en optimal användarupplevelse i jakten på information.

I moderniseringsprocessen har vi också anpassat sajten för alla typer av plattformar. Den fungerar därmed såväl på desktop och laptop som på surfplatta.

Den förnyade webbtjänsten är framtagen tillsammans med Morris Pinewood Stockholm
och finns på www.largestcompanies.se.

Kontakta marknadsansvarig Tomas Ahlberg för mer information,
tel. 070-516 95 30 eller e-post tomas.ahlberg@nordicnetproducts.se.

Largestcompanies – Sajten för dig som vill hålla koll på det nordiska näringslivet

Largestcompanies innehåller bland annat marknadsinformation och bokslutsinformation om Nordens 200 000 största företag. Uppdatering av databasen sker dagligen, och vi lägger stort fokus på att förädla informationen med exempelvis namn på centrala beslutsfattare och e-postadresser till dessa.

Samtliga företag på sajten presenteras med rankning totalt sett och i sin bransch. Denna rankning finns både på nationell och nordisk nivå och visas för en rad olika nyckeltal som omsättning, antal anställda och resultat.