Gillefamiljen får tillökning

Gillefamiljen får tillökning

Nu står det klart att Gille lanserar två nyheter i kakhyllan, Mandelflarn och Mintflarn. Gille Mintflarn är dock inte helt okänd, då dubbla chokladflarn med mint lanserades som en limited edition under våren 2016. Kakan blev en stor succé och sålde slut på mycket kort tid. Kakan innehåller mörk choklad bestående av 56 procent kakao, mintarom och havregryn från Sverige.

Ytterligare en nyhet är Gille Mandelflarn som är ett helt nytt tillskott i Gillefamiljen. Kakan består av mörka dubbelflarn med 56 procent kakao samt hackad och rostad mandel. I en konsumentundersökning där ett stort antal respondenter fick göra ett smaktest framkom att nästan 70 procent var mycket positiva till den nya smaken.

- Efter förra årets stora succé med Gille Mintflarn hoppas vi nu att våra kunder ser detta som ett kärt återseende. Extra roligt att även välkomna en helt ny medlem till familjen, Gille Mandelflarn. I år firar vi femtio år och det känns därför lite extra roligt att presentera dessa härliga smaker, säger Camilla Tuvesson, marknadschef, Gille.

Nyligen publicerade Livsmedelsföretagen en rapport kopplat konsumenttrender. Årets stora vinnare blev produkter med svenskt ursprung. Detta då hälften av respondenterna lyfter fram det svenska ursprunget på topplistan över konsumenttrender som påverkar företagens produktion. Det har Gille tagit fasta på och har därför valt att ytterligare förtydliga deras produkters ursprung; Sverige. Det kommer att synliggöras genom en ny logotyp som fastlår ”Bakad i Sverige”.

Gille Mintflarn och Gille Mandelflarn, båda förpackningarna iklädda den nya logotypen, kommer att finnas i butik från och med v 14. För produktprover vänligen kontakta: tanja.gustavsson@continentalbakeries.com

* Inom segmentet fin- och småkakor. Källa: AC Nielsen

För mer information  vänligen kontakta:
Camilla Tuvesson, marknadschef, Gille.
E-post: camilla.tuvesson@continentalbakeries.com

Continental Bakeries North Europe AB har med varumärket Gille ca 35 procent av den svenska småkaksmarknaden och är därmed marknadsledare. Gilles kakor bakas och förpackas med omsorg på våra två bagerier i Åsljunga och Örkelljunga i södra Sverige. Våra ca 200 medarbetare bakar mer än 1,5 miljarder kakor varje år. Sedan den 1 augusti 2008 ingår företaget i den holländska bagerikoncernen Continental Bakeries.