Julsäsongen 2018: Gille uppdaterar sitt pepparkaksutbud

Julsäsongen 2018: Gille uppdaterar sitt pepparkaksutbud

Inför årets vinter- och julsäsong har Gille valt att uppdatera sitt pepparkaksutbud ytterligare. Uppdaterad design, tunnare kakor och sprödare konsistens är några delar som har setts över och anpassats efter rådande trender och konsumenternas önskemål. I och med detta tar Gille pepparkakorna till nästa nivå.

Gille arbetar kontinuerligt med produktutveckling och följer rådande trender samt konsumenternas efterfrågan. Inför årets julsäsong har samtliga förpackningar uppdaterats och Stora pepparkakshjärtan bakas tunnare och efter ett nytt recept med rapsolja. Vilket innebär en sprödare konsistens och mer gyllenbrun färg. Kakan har också fått en ny trevligare form.

- För varje år som går får pepparkakan större utrymme och nya användningsområden i de svenska hushållen. Det gäller alltifrån bakning, desserter samt dekorationer. Vi vill möta konsumenternas behov och därför har vi i år valt att uppdatera vårt sortiment så att det ännu enklare passar in i alla pepparkaksälskares julvardag och festligheter, säger Camilla Tuvesson, Marknadschef på Continental Bakeries North Europe.

Gilles pepparkakssortiment 2018:

- Klassiska små hjärtan 425 gram - Fick ett lyft 2016 med ny form, bakade på ett nytt sätt, tunnare, sprödare och ännu godare – nu uppdaterad design.

Stora dekorationshjärtan 450 gram – Ny hjärtform, mer gyllenbrun, tunnare, sprödare konsistens, ännu godare, bakade med rapsolja, uppdaterad design.

Ekologiska hjärtan 300 gram - Fick ett lyft 2017 med ny form, bakade på ett nytt sätt tunnare, sprödare och ännu godare, bakade med rapsolja - nu uppdaterad design.

Pepparkaksdeg 500 gramUppdaterad design.

För mer information & produktprover vänligen kontakta:
Camilla Tuvesson, marknadschef
Telefon: +46 (0)765-460 132
E-post: camilla.tuvesson@continentalbakeries.com

Kategorier

Continental Bakeries North Europe AB har med varumärket Gille ca 35 procent av den svenska småkaksmarknaden och är därmed marknadsledare. Gilles kakor bakas och förpackas med omsorg på våra två bagerier i Åsljunga och Örkelljunga i södra Sverige. Våra ca 200 medarbetare bakar mer än 1,5 miljarder kakor varje år. Sedan den 1 augusti 2008 ingår företaget i den holländska bagerikoncernen Continental Bakeries.

Camilla Tuvesson

Presskontakt Marketing Manager Marknad