Björklöven stora favoriter att vinna Hockeyallsvenskan

Med 100 dagar kvar till premiären i Hockeyallsvenskan har Coolbet som första spelbolag släppt oddsen. Enligt de lokala oddssättarna blir det, precis som förra säsongen, Norrlandslagen som gör upp om seriesegern och platserna till SHL.

Det lär inte komma som någon överraskning att förra säsongens succélag Björklöven är stora favoriter. Umeålaget har fått behålla alla forwards de ville i den urstarka offensiven.

“Björklöven har visserligen tappat en del tongivande backar, men också fått in SHL-meriterade backar som Daniel Rahimi, Daniel Norbe och Karl Johansson. Förra säsongens målvaktsfantom Joe Cannata har lämnat, men vi är säkra på att Per Kenttä kommer landa en stark ersättare” säger Petter Lundmark, Marknadschef på Coolbet.

Bortsett från Björklövens klara favoritskap finns det en handfull starka utmanare, och då framförallt de övriga Norrlandslagen.

“Som främsta utmanare ser vi Timrå, Modo och slutligen AIK, som återigen satsar hårt efter att ha floppat rejält förra säsongen ” avslutar Lundmark.

Vinnare Hockeyallsvenskan 2020/2021
Björklöven           2.00
Timrå IK                5.00
Modo                    5.50
AIK                         5.50
BIK Karlskoga      12.00
Södertälje SK      12.00
Västerås IK          12.00
Vita Hästen          51.00
Mora IK                 51.00
Västerviks IK        51.00
Tingsryds AIF       101.00
Almtuna IS           101.00
Kristianstads IK  151.00
Karlskrona HK     201.00

Oddsen är hämtade från Coolbet.com

Om Coolbet

Coolbet har en svensk spellicens för kommersiellt onlinespel och vadslagning genom Spelinspektionen.

Coolbet strävar efter att vara ett rättvist, personligt och öppet företag som delar information du knappast hittar på någon annan spelsajt. Coolbet vill förbättra våra kunders kunskap för onlinespel ständigt fokusera† på produktutveckling och innovation samt sätta en ny standard för ansvarsfullt spelande.

Mer information om bolaget finns på www.coolbet.com

Petter Lundmark

Presskontakt Country Manager Sweden