Geektown är Årets kooperativ i Norrbotten

Geektown är Årets kooperativ i Norrbotten

Årets kooperativ i Norrbotten 2013 är Geektown kommunikationsbyrån

Geektown visar att kooperativt företagande är häftigt och att det attraherar unga som vill mycket på ett innovativt sätt. De har på kort tid blivit kända och etablerade i länets näringsliv som det unga, nytänkande, kompetenta gänget. Genom att vara kooperativa och står för det blir de en viktig förebild för många i länet. Medlemmarna i Geektown kan genom att stödet hos varandra våga vara och göra betydligt uppkäftigare och modigare deras sätt att genomföra uppdrag och att agera.

Geektown är en ekonomisk förening med kooperativ själ och värdegrund. De är en kommunikationsbyrå som byggt sitt varumärke kring en fiktiv stad – GEEKTOWN – till vilken de tre delägarna bjuder in och arbetar tillsammans med ”invånare” (kunder). Tanken är att kunden flyttar in hos dem och på så sätt blir en del i familjen snarare än bara en del i mängden. Varje ny invånare får en symbolisk ”nyckel” till GEEKTOWN och en välkomstgåva. Samarbetet startar med en ”workshop” eller ”kreativ brief” där de lär känna den nya invånaren/företaget, och de önskemål som finns för fortsatt samarbete.