KF Fastigheter hyr ut till IKEA Kungens Kurva

KF Fastigheter har tecknat avtal med IKEA om ytor för en ny varuutlämning för varuhusets kunder. Totalt är det drygt 8000 m2 i det före detta Ericsson-huset på Dialoggatan 1 i Kungens Kurva.

Övriga verksamheter som redan bedrivs i fastigheten är bland annat hotell, kontor och lager.

- Vår fastighet ligger redan idag centralt placerad i området. Den här uthyrningen och den utveckling av handeln som nu sker i området samt bygget av förbifart Stockholm kommer ytterligare stärka det strategiska läget för fastigheten, säger Magnus Åkesson på KF Fastigheter.

Den nya varuutlämningen ska vara ett komplement till IKEA Kungens kurvas Tag själv-lager och det är framför allt produkter som är lite större, skrymmande och med flera kollin som kommer kunna hämtas där.

- Vi är glada för det stora intresse som finns för heminredning och IKEA. Det är stort tryck på vårt varuhus och för att möta kundernas behov öppnar vi en ny varuutlämning. Vi vet att våra kunder vill ha sina varor samma dag och med större lagerkapacitet och prisvärd hemtransport så kommer vi kunna serva fler människor på ett bättre sätt, säger Freddy Johansson, varuhuschef IKEA Kungens Kurva.

Ombyggnation av lokalerna är redan påbörjad och den nya varuutlämningen beräknas öppna under sommaren 2014.

För mer information kontakta:

Jan Lindgren, Chef Kommunikation och IT, KF Fastigheter AB, tel: 010 743 43 14

Anna Pilkrona Godden, stf. pressansvarig IKEA Sverige, tel: 072 352 79 54

• kungens kurva
  • ikea
  • kf fastigheter
  • uthyrning
  • handel
  • möbler
  • fastighet
  • fastighetsutveckling
  • huddinge
  • stockholm

Med handeln som utgångspunkt ska KF Fastigheter vara en drivande kraft i samhällsutvecklingen, där vi både bidrar till en hållbar utveckling och skapar attraktiva marknadsplatser. KF Fastigheter har ett bestånd på 260 000 kvadratmeter butiksyta med ett marknadsvärde på cirka 3 miljarder kronor.