Dubbla vinster för Copperhill Mountain Lodge i World Ski Awards

Pressmeddelande  •  2013-11-18 12:10 CET

Under den internationella galan World Ski Awards i Kitzbühel knep Copperhill Mountain Lodge i Åre inte mindre än två av den prestigefulla tävlingens priser. Förutom utnämning till Sveriges bästa skidhotell, vann hotellets privata lodge THE VILLA pris som bästa svenska ski chalet. I samma tävling kammade skidorten Åre hem priset som Sveriges bästa skidort.

World Ski Awards är en del av 20-årsjubilerande World Travel Awards, känt som resebranschens Oscarsgala. Här riktas strålkastaren mot skidresebranschen och årligen röstas världens bästa skidorter och skidåkarboende fram av en internationell jury bestående av ledare inom resebranschen, reseagenter, resejournalister och skidåkare.

Årets prisutdelning ägde rum lördag den 16 november 2013 på 5-stjärniga A-ROSA hotell i skidmetropolen Kitzbühel i Österrike. På plats fanns representanter från världens 20 ledande skidnationer. Copperhill Mountain Lodge representerades under galan av Linda Wasell, PR & pressansvarig SkiStar AB.

Copperhill Mountain Lodge är ett alpint designhotell på toppen av Förberget i Åre-Björnen. Här väntar avkoppling och sinnlig njutning året runt, i form av arkitektur, konst, spa och matupplevelser. Läget lovar storslagna vyer över fjällvärlden, med skidåkning och vandring direkt utanför dörren.

Under ett och samma tak finns 112 hotellrum och sviter, konferensmöjligheter för 450 personer, ett prisbelönt spa, restauranger, barer, barnpassning, skidshop med skiduthyrning, samt en egen helikopterplatta.

Hotellet har en arkitektur i modern lodge-stil, skapad av den framstående amerikanska arkitekten Peter Bohlin. Peter Bohlin har svenskt påbrå och tilldelades år 2010 det mest prestigefulla pris en amerikansk arkitekt kan få: "Gold Medal of the American Institute of Architects". Han har även uppmärksammats världen över för Bill Gates privata hem och Apples prestigebutiker i New York, London och Tokyo.

Copperhill Mountain Lodge öppnade i december 2008, är medlem i Design Hotels™ och drivs sedan augusti 2009 av Nordic Choice Hotels.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom