Cordland Marine AB har fått högsta ratingen AAA

Alla Sveriges totalt över en miljon aktiva företag (aktiebolag, handelsbolag, kommanditbolag och enskilda firmor) har kreditbetyg. Betygen baseras på offentlig information från bland annat Bolagsverket, Skatteverket, SCB, Kronofogdemyndigheten och Lantmäteriverket. Kreditbetygen är händelsestyrda och uppdateras dagligen. Varje dag ändras kreditbetygen på cirka 1 500 företag.

Det högsta kreditbetyg ett aktiebolag kan få är AAA. Bland annat krävs att företaget omsätter mer än 2 miljoner, har varit verksamt i minst 10 år och har nyckeltal som är väsentligt över branschens genomsnitt. Om något av dessa krav inte uppfylls får företaget AA (god kreditvärdighet) eller A (kreditvärdig).

Av Sveriges alla företag har enbart 2,3% högsta ratingen AAA. Vi är mycket stolta att nu vara ett företag som fått denna rating vilket visar att vi har bra koll på hela kedjan när vi gör affärer - nöjda kunder, bra leverantörer och duktig personal!