Sverigenyheter inom kommunikation och Internet till sjöss premiärvisas på Båtmässan i Göteborg

Nyhet   •   Feb 02, 2018 00:42 CET

Premiärvisning av Lars Thrane A/S Iridium, Pepway router och SAILORs nya Iridium Certus på Båtmässan

Satellitkommunikation och Internet till sjöss önskas av många och i år lanserar vi inte mindre än tre produkter som möjliggör detta.

Premiärvisas i vår monter F02:14 på Båtmässan 3-11 februari.

• Det globala satellitsystemet Iridium lanserar sitt system Iridium NEXT under våren 2018 och vi visar den första terminalen SAILOR Certus på mässan. Systemet täcker 100% av jordens yta och det nya systemet ger hög datahastighet. Till en början med datahastighet på 350 kbps och när systemet är helt utbyggt upp till 700 kbps.
  • Lars Thrane A/S första Iridiumterminal LT-3100. Även den med global täckning och med enkel installation där antennen kan placeras långt från inomhusenheten utan problem och den kan anslutas till Smartphones.
  • Cellulär router med allra senaste 4G-tekniken som klarar upp till 300 Mbps, kan anslutas till externt trådlöst nätverk, har dubbla SIM-kortsplatser och ger trådlöst Wi-Fi nätverk ombord.

Vill du se, känna på produkterna och diskutera Internet ombord? Kom till vår monter F02:14 på Båtmässan!

Kommentarer (0)