Frida Sundemo släpper storslagna singeln Gold

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2017 07:00 CEST

Foto: Linnea Sundemo & Joel Humlén

Den svenska låtskrivaren, producenten och sångerskan Frida Sundemo ger oss den 1:a september singeln Gold, som blir den fjärde singeln från hennes internationella debutalbum.
Flashbacks & Futures finns ute globalt via Cosmos Music den 6:e oktober.

Lyssna på Gold här!

Frida Sundemos nya singel Gold kan likt ädelmetallen som den döpts efter beskrivas som en legering; den är på samma gång storslagen som innerlig och rymmer både eufori och vemod i en hisnande vacker inramning.
Tillsammans med Joel Humlén har hon under de senaste åren utvecklat ett helt eget sound, vilket de tar till nya höjder tillsammans på Gold.

Så här säger Frida själv om låten:

Gold handlar om äventyr och drömmar.
Om att våga ta det där skrämmande klivet ut i det ovissa.
Om att vara modig nog att riskera det bekväma och förutsägbara mot chansen att få känna sig ännu mer levande.
Den känslan.

Keep An Eye On Me, We Are Dreamers och It’s OK - de tre andra singelspåren från skivan Flashbacks & Futures - har alla blivit internationellt uppmärksammade och hyllade av bl.a. The Line of Best Fit och The Fader.

Frida Sundemo är en artist som fått växa organiskt sedan hon släppte sitt första Japan-exklusiva album Dear Let It Out 2010 vars singel Towers blev en radiohit i landet. Sedan dess har två kritikerkramade EP:s och ett växande antal synkar i världsomspännande film- och TV-produktioner gjort att hennes internationella debutalbum - Flashbacks & Futures - är ett av de mest efterlängtade skandinaviska debutalbumen 2017.

Gold släpps den 1:a september via Cosmos Music.

Följ Frida Sundemo på sociala medier:

FacebookInstagramTwitterSpotify

Cosmos Music är ett Skandinaviskt skivbolag med fokus på digital utgivning och lansering av musik på en global marknad. Med vårt internationella nätverk av distributionspartners, PR-byråer, publicister, radiopluggare och marknadsförare har vi möjlighet att lansera musik över hela världen. För artister med ambitioner utanför sin egen hemmamarknad kan vi skräddarsy internationella kampanjer – oavsett territorium eller format.