Foto: Joel Humlén

Frida Sundemo står för höstens soundtrack med två nya låtar

Den svenska artisten och producenten Frida Sundemo har under de senaste åren varit en självklar del av den internationella alt pop-scenen. Under hösten släpper Frida två kontrasterande singlar, en upplyftande storslagen poplåt och en melankolisk poppärla. Den förstnämnda låten heter ’Nothing Can Hurt Me’ och släpps idag den 8 november.

Frida Sundemo firar 10 år som artist nästa år. 2010 slog hon igenom med det Japan-exklusiva albumet Dear, Let It Out och på hemmaplan var det EP:n Indigo som stod för genombrottet, vars titelspår var en av P3:s mest spelade låtar 2013. De senaste åren har flera av hennes utsökta poplåtar hörts i flera av världens mest populära TV-serier och 2015 gjorde hon Hollywood-debut som fiktiv popstjärna i långfilmen Kill Your Friends. Hennes debutalbum Flashback & Futures från 2017 uppmärksammades av internationell media som Billboard Magazine, The Fader och V Magazine. Frida är också en eftertraktad vokalist för producenter och DJ:s över hela världen, och hon sjunger bl.a. på låtar med Lindstrøm, Kasbo och Morten.

I höst är Frida Sundemo äntligen tillbaka med helt ny musik. Under november och december släpper hon låtarna ’Nothing Can Hurt Me’ och ’Gazelles’, två spår som kompletterar varandra i den bemärkelse att de är varandra motsatser. Den ena hoppfullt naiv och den andra avvaktande melankolisk.

>>Lyssna på 'Nothing Can Hurt Me' här<<

Frida förklarar första släppet Nothing Can’t Hurt Me så här:

- Jag vill förmedla känslan av fullkomlig frihet, den som kan vara svår att hålla kvar mer än några sekunder. Jag tror att om man som barn fått uppleva stunder av total trygghet kommer resten av livet gå ut på att hitta tillbaka till den känslan.

Nothing Can Hurt Me släpps idag den 8 november via Cosmos Music och den 6 december kommer uppföljaren Gazelles.

Följ Frida Sundemo här:

FacebookInstagramYoutube