​Svenskt team bakom en av Robin Bengtssons största konkurrenter i Eurovision

​Svenskt team bakom en av Robin Bengtssons största konkurrenter i Eurovision

Senaste veckorna har Bulgariens bidrag placerat sig högt på bettingsidornas listor inför Eurovision Song Contest. Vad många kanske inte vet är att flera svenskar varit involverade i den 17-åriga artisten Kristian Kostovs tävlingsbidrag. Den svenska låtskrivaren Joacim ”Twin” Persson är en av de som ligger bakom musiken, uppträdandet har tagits fram i samarbete med den svenska koreografen Sacha Jean-Baptiste och det svenska musikbolaget Cosmos Music inledde nyligen ett samarbete med artisten.

Förutom att 17-åriga Kristian Kostov är en av de högst rankade artisterna inför Eurovision Song Contest 2017 är han årets yngsta deltagare och den första som är född på 2000-talet att någonsin uppträda i tävlingen.

Efter att ha toppat de Bulgariska försäljningslistorna under hela förra året valde TV-kanalen BNT ut Kristian Kostov att representera landet i årets Eurovision Song Contest med låten Beautiful Mess. Bakom musiken står bl.a. den svenska låtskrivaren Joacim ”Twin” Persson, som tidigare skrivit musik till stora internationella artister som Lady Gaga, Kylie Minouge, John Legend och Miley Cyrus och den svenska koreografen Sacha Jean-Baptiste är kreativt ansvarig för framträdandet. Tidigare under våren inledde dessutom Kristian Kostov ett samarbete med det svenska musikbolaget Cosmos Music, som släpper låten i flera Europeiska länder.

Efter ett liveuppträdande på London Eurovision Party tidigare den här månaden hyllades Kostov av bl.a. brittiska Metro för sin fantastiska röst.

Se hela musikvideon till låten här:

Beautiful Mess (Official Video)

Följ Kristian Kostov här:

Spotify

Cosmos Music är ett Skandinaviskt skivbolag med fokus på digital utgivning och lansering av musik på en global marknad. Med vårt internationella nätverk av distributionspartners, PR-byråer, publicister, radiopluggare och marknadsförare har vi möjlighet att lansera musik över hela världen. För artister med ambitioner utanför sin egen hemmamarknad kan vi skräddarsy internationella kampanjer – oavsett territorium eller format.