Countryside Hotels etablerar sig på Gotland

Countryside Hotels etablerar sig på Gotland

Hotell Slottsbacken i Visby har anslutit sig till Countryside Hotels. Eric Björkman som driver hotellet, utsågs 2013 till Årets Unga Företagare på Gotland. Med sina 26 år blir han organisationens yngsta delägare.

- Ett medlemshotell på Gotland har länge stått högt på vår önskelista. I Hotell Slottsbacken har vi hittat den starka partner som vi har sökt efter, säger Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels.

Eric Björkman, utsågs 2013 till Årets Unga Företagare på Gotland och tog över driften av Hotell Slottsbacken den 1 januari i år.

-Samhörigheten, gemensamma inköpsavtal och ett starkt varumärke är viktiga förutsättningar för att bygga ett lönsamt och attraktivt hotell, säger Eric Björkman

Hotell Slottsbacken ligger i centrala Visby och öppnade sommaren 2012.

- Genom medlemskapet i Countryside Hotels kan vi skapa intresse på ett helt annat sätt än ett mindre hotell utan kedjetillhörighet kan göra. Vi lyfter inte bara vårt eget hotell – utan bidrar även till att göra Gotland till ett resmål att räkna med året runt, säger Christina Andersson, hotellchef på Hotell Slottsbacken.

Det 4-stjärniga hotellet ligger i ett anrikt magasin från 1730-talet och erbjuder 29 rum inklusive en etagesvit. Närheten till golf, shopping, stränder och gourmetrestauranger gör hotellet intressant för privatresenärer.

Mer information om hotellet: www.countrysidehotels.se/hotell_slottsbacken

Countryside Hotels är en marknadsorganisation som grundades 1983 och ägs av en samling privatägda kvalitetshotell runt om i Sverige. Läs mer på www.countrysidehotels.se