Toftholm Herrgård i Småland blir del av Countryside Hotels

Countryside Hotels stärker sin position i Småland med historiska Toftaholm Herrgård

Toftaholm Herrgård drivs av Eva och Pelle Hjortblad och har en historia som sträcker sig tillbaka till 1389. Spöken och kungar har härjat på ägorna och även idag kan man få en skymt av herrgårdspöket Matts. ”Vi är mycket glada över vårt beslut att bli medlemmar i Countryside Hotels. Vi tycker att vår herrgård passar bra in denna professionella medlemsorganisation” säger Pelle Hjortblad, ägare och VD. ”

”Toftaholm Herrgård har ett fantastiskt bra geografiskt läge. Det ligger endast ett par minuter från E4:an men ändå helt avskilt. En perfekt oas att mellanlanda i om man är på resa genom Sverige helt enkelt”, säger Anna Madsen, marknadschef Countryside Hotels.

Herrgården har en spännande historia. Gustav Vasa flydde undan danskarna i hemliga tunnlar och här mötte han även sin tredje hustru, Katarina Stenbock. Nobelpristagare, kända formgivare och kungar har alla verkat och bott på Herrgården och har alla en spännande del i historien.

”Vår ambition med Toftaholm Herrgård är att bibehålla den ombonade och personliga känslan med vårt unika läge. Samtidigt vill vi utveckla och bredda verksamheten genom ökad tillgänglighet, spännande teman och aktiviteter som tilltalar nya målgrupper fortsätter Pelle Hjortblad.”

Toftaholm Herrgård ligger i hjärtat av Småland, vackert beläget vid sjön Vidöstern. Herrgården är från slutet av 1800-talet och har en personlig atmosfär och har en ”välkommen hem” känsla. Totalt finns 45 rum, alla omsorgsfullt inredda. Engelska blomstertapeter pryder väggarna och gästerna erbjuds ett inspirerande kök där man vågar ta ut svängarna. Omgivningen bjuder på fiske, golf och vandring i den småländska naturen.

Läs mer om Toftaholm Herrgård på https://www.countrysidehotels.se/hotell/toftaholm-herrgard

Kontakt för mer information:

Anna Madsen, Countryside Hotels, anna.madsen@countrysidehotels.se t. 0730 63 63 05
Pelle Hjortblad, Toftaholm Herrgård, pelle.hjortblad@toftaholm.se t. 0701 810 110

Om Countryside Hotels

Countryside Hotels grundades 1983 och ägs gemensamt av de ca 40 medlemsanläggningarna som alla ligger i natursköna omgivningar mellan Hälsingland i norr och Skåne i söder. Sedan 1997 ingår Countryside Hotels i Historic Hotels of Europe. www.countrysidehotels.se