Nytt sagohotell till Countryside Hotels

Nytt sagohotell till Countryside Hotels

Wallby Säteri i Skirö utanförVetlanda, är Countryside Hotels senaste medlemshotell och organisationens femte anläggning i Småland. Området kallasi folkmun för ”Astrid Lindgren-land” och hela miljön kring hotellet är somhämtad från någon av hennes sagor.

Bibi Rydbacken, marknadschef påCountryside Hotels säger: ”Vi är mycketglada för allt som tillskottet av Wallby Säteri innebär – både som komplementtill våra övriga anläggningar i regionen och som en ny stark aktör tillCountryside Hotels.

Magnus Nyman, somtillsammans med sin familj äger Wallby Säteri sedan 2000 och även driver ettaktivt jord- och skogsbruk samt en veterinärklinik på området, säger:Jag tycker att det skall bli jättekul att fåvara med i denna hotellgrupp med fantastiska hotell från norr till söder, ochnu också i lilla Skirö!

Astrid Lindgrens Värld ligger bara några milfrån hotellet. I samband med höstlovet erbjuder Wallby Säteri ett familjepaketmed boende, höstmarknad på Astrid Lindgrens Värld och teaterföreställning förhela familjen på hotellet med bland andra Romeo & Julia-kören frånDramaten.

Andra tider under året erbjuder Wallby Säterien mängd upplevelser som till exempel Guldvaskning, Kräftfiske, besök iGlasriket och gammaldags julbordshelger. Och förstås hotellpaket med entré tillAstrid Lindgrens Värld.

Herrgården har anor från 1300-talet och användsför möten, konferenser och middagar för upp till 80 personer. De 19 hotellrummenligger i charmiga stugor som kantar enidyllisk boendelänga på ägorna.

Läs mer om hotellet på www.countrysidehotels.se/wallby_sateri

Kontakt & bilder

MagnusNyman, Wallby Säteri
magnus@wallby.se