COWI rekryterar avdelningschef inom industri

Nyhet   •   Jun 24, 2019 08:45 CEST

COWI stärker verksamheten inom division industri, med Peo Svärd som ny avdelningschef för bygg- och anläggningsteknik.

Peo Svärd har bred erfarenhet från industribranschen och kommer senast från Emtunga Solutions där han arbetade i tio år huvudsakligen som projektledare för stora EPC-projekt samt med försäljning. Tidigare har Peo arbetat som försäljningsdirektör och teknisk direktör på GVA Consultants samt i olika chefsroller i olika teknikkonsultbolag.

– Vi är mycket glada över att välkomna Peo Svärd till COWI. Det känns väldigt bra att vi funnit en så tekniskt bred och välmeriterad ledare till verksamheten, säger Lars-Göran Sporre, divisionschef för industri på COWI.

Peo Svärd är i grunden utbildad Naval Architect från Chalmers och har under sin 30-åriga yrkeskarriär arbetat med olika industriella anläggningar inom energibranschen med fokus på olja och gas.

– Jag känner sedan tidigare till COWI och företagets goda renommé. På COWI finns en enorm kompetens och bredd med mycket kompetenta medarbetare, och det känns helt rätt att ha börjat jobba här. Jag har fått ett mycket fint välkomnande och nu ser jag fram emot att vara med och bidra till att COWI utvecklas inom industriell bygg- och anläggning, säger Peo Svärd.

Peo Svärd tillträdde sin tjänst den 20 maj 2019.

Lars-Göran Sporre, divisionschef industri, COWI
lasp@cowi.com