COWI rekryterar avdelningschef till Miljö/Väst

Nyhet   •   Aug 27, 2015 09:00 CEST

COWI har rekryterat Stefan Bylin som avdelningschef för Miljö/Väst. Han arbetar idag som affärschef inom affärsområde Fastighet & Byggnad på Tyréns.

Stefan kommer närmast från Tyréns där han har arbetat de fyra senaste åren, varav de två första som avdelningschef för Geoteknik och senare även affärsutvecklare inom region väst. De två senaste åren har han arbetat som affärschef för affärsområde Fastighet & Byggnad med tre konstruktionsavdelningar inom Industri, Hus och Hamn & Anläggning.

Stefan har sin bakgrund i byggbranschen där han i början av 1990-talet arbetade som arbetsledare på Skanska och Gatu & Väg. År 2000 började han på Jordmiljö Nordic som konsult inom miljöområdet, och från 2003 som affärsområdeschef på Geosigma med uppgift att utveckla och driva ett affärsområde inom Miljö & Vatten.

– Det ska bli roligt och stimulerande att få jobba tillsammans med miljödivisionen på COWI, ett företag som jag jobbade mycket med under åren 2005-2008 då vi, COWI/CAT Alliance och Geosigma, genomförde ett stort antal due diligence-uppdrag tillsammans. Jag hoppas och tror att jag kan tillföra de erfarenheter som jag samlat på mig som affärsdrivande chef inom både projekterande och utredande konsultverksamheter inom flertalet teknikområden, säger Stefan Bylin.

– Det är en glädje att välkomna Stefan till COWI. Jag är övertygad om att hans breda erfarenhet och kompetens kommer vara mycket positiv för avdelningens utveckling, säger Björne Olsson, divisionschef för Miljö på COWI.

Stefan Bylin börjar på COWI den 1 oktober.

Björne Olsson, divisionschef Miljö
bjol@cowi.se