COWI utökar verksamheten i Kristianstad

Nyhet   •   Maj 09, 2016 09:19 CEST

Jens Nilsson, COWIs nya kontorschef i Kristianstad.

COWI utökar verksamheten i Kristianstad och har rekryterat Jens Nilsson, som närmast kommer från Tyréns, som kontorschef. Han kommer leda COWIs utveckling i Kristianstad.

Att utveckla verksamheten i Kristianstad är ett led i COWIs ambition att växa i södra Sverige. Planerna för Kristianstad är att kunna erbjuda ett större utbud av COWIs kompetenser lokalt, bland annat inom byggteknik, VVS- och elteknik samt gata och mark. Detta innebär att COWI har ett rekryteringsbehov och planerar att rekrytera ett flertal konsulter till kontoret i Kristianstad.

Jens Nilsson började på COWI den 1 april. Han har över 20 års erfarenhet inom branschen och kommer närmast från Tyréns, där han arbetade som projektledare för stora projekt. De senaste projekten som han har lett har varit inom bygg och infrastruktur.

– Det är otroligt roligt att få vara med och utveckla verksamheten i Kristianstad, som är en expansiv och växande region. På COWI har vi helhetsperspektivet – vi erbjuder 360-graderslösningar, och det var det som lockade mig till COWI. Jag ser fram emot att stärka vår närvaro i Kristianstad, säger Jens Nilsson.

– Vi är glada att få välkomna Jens till COWI. Den lokala förankringen i Kristianstad ger en bra ingång för att erbjuda våra kunder i regionen hela vår samlade kompetens, säger Jan Lövgren, avdelningschef på COWI.

Kristianstad är ett av COWIs 13 kontor i Sverige. I södra Sverige har COWI även kontor i Malmö och Helsingborg.

Jens Nilsson, kontorschef COWI i Kristianstad

jens@cowi.com