COWI utsett till Karriärföretag 2016

Nyhet   •   Feb 15, 2016 17:18 CET

För fjärde året i rad är COWI utsett till ett av Sveriges hundra mest spännande företag att göra karriär på.

Efter utförlig granskning utser Karriärföretagen årligen Sveriges mest spännande företag att göra jobba på. Tusentals företag granskas och utvärderas utifrån karriär- och utvecklingsmöjligheter, medarbetarengagemang, internationell räckvidd, internt och externt employer brand och mycket mer.

COWI får utmärkelsen tack vare ett stort engagemang i vårt employer brand och våra medarbetare, samt våra unika karriärmöjligheter – både inom Sverige och internationellt.

– Det är oerhört roligt att vi uppmärksammas på detta sätt. Jag är verkligen stolt över utnämningen, det bekräftar att vi gör rätt och är en attraktiv arbetsgivare, säger Lars Erik Bjuhr, HR-chef på COWI.

Motivering:
Med gränsöverskridande samarbeten arbetar COWI med projekt av problemlösande karaktär. Här har COWI insett medarbetarnas betydelse i organisation och satsar därför stort på karriär- och kompetensutveckling. Bland dessa satsningar står COWI Academy ut som en viktig pusselbit där medarbetaren längs med sin karriär får utforska områden såsom ledar- och affärsmannaskap. COWI erbjuder också goda möjligheter till en internationell karriär. Till följd av företagets engagemang för sina medarbetare utses COWI till ett av Sveriges 100 Karriärföretag 2016.

Lars Erik Bjuhr, HR-chef
lerb@cowi.se