COWI stärker elverksamheten rekryterar chef inom Elteknik

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 09:52 CEST

Glenn Carlsson har anställts som ny avdelningschef för COWIs elverksamhet i Väst. Glenn som har 25 års erfarenhet från elkonsultbranschen kommer närmast från SN Elteknik AB i rollen som VD.

Marknaden kommer att utvecklas mycket starkt i Göteborgsregionen med omnejd de kommande åren och för att möta utvecklingen och den ökande efterfrågan har Glenn Carlsson med 25 års erfarenhet inom elkonsultverksamheten fått förtroendet att leda COWIs avdelning Elteknik inom Byggnad & Fastighet i Väst.

- Vi är glada över att få Glenn till COWI där vi kommer få nytta av hans långa erfarenhet och kompetens från elkonsultbranschen. Detta tillsammans med hans gedigna ledarerfarenhet och med kunden och affären i fokus passar väl in i det skede vi befinner oss i just nu, säger Håkan Adelwald, divisionschef Byggnad & Fastighet.

COWI har en ambition att stärka elverksamheten i Sverige som helhet.

- Att få möjlighet att komma till COWI som har ambitioner att växa och utveckla elverksamheten känns spännande och attraktivt. Att samtidigt även få vara med i ett skede som COWI befinner sig i just nu tillsammans med en god marknadsutveckling är väldigt motiverande, säger Glenn Carlsson.

Glenn tillträdde tjänsten 2 maj.

Håkan Adelwald
Divisionschef Byggnad & Fastighet