COWI utsett till Karriärföretag 2017

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2017 08:00 CET

För femte året i rad är COWI utsett till ett av Sveriges hundra mest spännande företag att göra karriär på.

Efter utförlig granskning utser Karriärföretagen årligen Sveriges mest spännande företag att jobba på. Tusentals företag granskas och utvärderas utifrån hur väl de arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke och hur väl de uppfyller kraven på att vara en trygg och attraktiv arbetsgivare.

Syftet med Karriärföretagen är att förenkla för Sveriges studenter och yrkesverksamma att hitta sin nästa arbetsgivare.

COWI får utmärkelsen tack vare sitt strukturerade arbete med att utveckla medarbetare och attrahera nya.

– Det är oerhört roligt att vi även i år uppmärksammas på detta sätt, det bekräftar att vi arbetar på rätt sätt med medarbetarutveckling och vår attraktivitet som arbetsgivare. Jag är verkligen stolt över utnämningen, säger Lars Erik Bjuhr, HR-chef på COWI.

Se fullständiga listan på Karriärföretag 2017.

Lars Erik Bjuhr, HR-chef COWI
lerb@cowi.com