COWI utvecklar och stärker verksamheten i Västerås

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2016 09:34 CEST

PeGe Svedberg, Markus Svärd, (övre raden) Mats Hagberg, Sebastian Karlsson och Filip Larsson (nedre raden).

COWI stärker verksamheten i Västerås, och etablerar elteknik genom rekrytering av fem nya medarbetare inom Byggnad & Fastighet.

Att utveckla verksamheten i Västerås är ett led i COWIs ambition att växa i området Stockholm/Öst. I linje med det har fem medarbetare rekryterats inom Byggnad & Fastighet; Markus Svärd, PeGe Svedberg, Filip Larsson, Sebastian Karlsson och Mats Hagberg. Ambition är att över tid bredda verksamheten med fler discipliner inom bland annat VVS & energi, brand- och byggteknik.

– Vi är mycket glada över att ha rekryterat gruppen till COWI. Västerås är en tillväxtort och det är glädjande att vi stärker vår lokala förankring här. Med elteknik kompletterar vi vårt erbjudande i område Stockholm/Öst för att kunna leverera multidisciplinära åtaganden inom byggteknik, brandteknik, VVS & energi samt elteknik lokalt i denna intressanta region, säger Håkan Adelwald, divisionschef för Byggnad & Fastighet, COWI.

Sedan 2015 arbetar medarbetare inom Projektledning på COWI i Västerås. Västerås är ett av COWIs 13 kontor i Sverige.

Håkan Adelwald, divisionschef Byggnad & Fastighet, COWI
hkad@cowi.com