COWI växer inom VVS

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2015 14:00 CET

COWI har stor efterfrågan på VVS-tjänster och förstärker med ny kompetens i både Göteborg och Stockholm. I Stockholm/Öst har det etablerats en helt ny grupp inom VVS & Energi. Johan Ljunggren, som närmast kommer från EFK, har rekryterats som gruppchef.

Johan Ljunggren har cirka 20 års erfarenhet från branschen, från bland annat EFK och WSP. Han leder nu arbetet för VVS- och Energi i Stockholm/Öst.

– Då vår ambition är att utveckla en multidisciplinär verksamhet inom Byggnad och Fastighet i Stockholm/Öst med Byggteknik, VVS & Energi och Elteknik som teknikområden, så är det extra kul att vi nu lyckas etablera en VVS & Energi-verksamhet här, säger Mats Olsson, avdelningschef för Byggnad och Fastighet i Stockholm/Öst.

Även i Göteborg/Väst stärker man verksamheten inom VVS och har rekryterat flera personer som börjar i början av 2016.

– Vi ser en positiv utveckling och vårt mål är att fortsätta växa i linje med vår strategi, säger Johan Granung, avdelningschef för VVS & Energi i Göteborg/Väst på COWI.

Mats Olsson, Avdelningschef Byggnad och Fastighet Stockholm/Öst, COWI
mtol@cowi.se