Ny divisionschef för Miljö på COWI

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2015 13:30 CET

Björne Olsson kommer från och med den 1 april att tillträda som ny divisionschef för division Miljö. Han kommer att leda utvecklingen av miljöverksamheten inom COWI Sverige.

Björne Olsson började på COWI hösten 2014 som chef för Miljö i Stockholm/Öst. Innan han började på COWI arbetade han på IVL Svenska Miljöinstitutet där han var chef för Miljö, naturresurser och miljöeffekter. Tidigare arbetade han på Naturvårdsverket och före det på kemikalieinspektionen, dessförinnan var han polis och utredde bland annat brott mot miljölagstiftningen.

– Jag är stolt och glad och ser med stor tillförsikt fram emot att ansvara för den vidare utvecklingen av divisionen i Sverige samt även bidra internationellt. Miljö utgör en allt viktigare del inom hela COWI och min målsättning är att expandera området, säger Björne Olsson.

– Det är en glädje att kunna presentera Björne som ny divisionschef för Miljö. Hans breda erfarenhet och kompetens passar mycket bra för divisionens utveckling, säger Pär Hammarberg, VD för COWI Sverige.

Pär Hammarberg, VD COWI Sverige, telefon: 0734 12 73 91, e-post: prhg@cowi.se
Björne Olsson, divisionschef Miljö, telefon: 0721 57 11 77, e-post: bjol@cowi.se