​Pär Hammarberg ny ledamot i STDs styrelse

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 12:39 CEST

Vid STD-stämman 17 maj blev COWI Sveriges vd Pär Hammarberg invald som en av de nya ledamöterna i STDs styrelse.

- Jag ser fram emot att få bidra till den pågående förnyelsen av STD och utvecklingen av vår bransch, inte minst när det gäller vår gemensamma utmaning att säkra återväxten av duktiga ingenjörer, säger Pär Hammarberg.

Pär Hammarberg har mångårig erfarenhet från konsultbranschen så väl inom Sverige som internationellt. Innan han kom till COWI var han vd för Sweco Central & Eastern Europe. Samarbete över landsgränser ser han som en självklar framgångsfaktor för att säkerställa rätt kompetens och expertis i samhällsutvecklingen.

- Vi pratar ofta om resursbristen i Sverige och att då skapa ännu bättre förutsättningar för våra kollegor i andra länder att komma in i svenska projekt är viktigt om vi ska lyckas utveckla samhället i den takt som krävs, säger han.

Svenska Teknik&Designföretagen (STD-företagen) är bransch- och arbetsgivarorganisationen för Sveriges arkitekt- och teknikkonsultföretag inom bygg- och industrisektorn.