PostNord väljer COWI som samarbetspartner

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2016 08:00 CET

PostNord Sverige har tecknat ramavtal med COWI gällande teknikkonsulttjänster inom fastighetsområdet för PostNords verksamheter i Sverige.

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. PostNord säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark.

Ramavtalet gäller hela Sverige och omfattar kategorierna projektledare, byggledare, besiktning/utredning, kontrollansvarig PBL, installationsledare, kalkylatorer, husprojektörer, projekteringsledare, geoteknik och arkitekter.

I samtliga kategorier blev COWI rankad 1:a, vilket innebär att COWI kan bli direktavropade om PostNord har behov av dessa tjänster.

– Det är ett mycket viktigt avtal för COWI och vi är mycket stolta över att ha fått förtroendet av PostNord. Med ramavtalet kan vi erbjuda vårt heltäckande 360-gradersutbud av teknikkonsulttjänster. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med PostNord, säger Henrik Malmberg, marknadschef på Byggnad och Fastighet på COWI.

Ramavtalet gäller under tre år med option på förlängning på upp till totalt två år.

Stefan Sandberg, divisionschef Projektledning, COWI
sesa@cowi.se