Coxa Carry är ny sponsor till Team Serneke

Coxa Carry är ny sponsor till Visma Ski Classics laget Team Serneke

Coxa Carry och Team Serneke har kommit överens om ett samarbetsavtal. Som en del av samarbetet kommer Team Serneke att bära Coxa R2 och Coxa WR1 under träning och tävling. Samarbetet sträcker sig över tävlingssäsongerna 2019–2020.

”Vi har utvecklat våra produkter för att passa de krav som de aktiva ställer på sin utrustning så det känns väldigt roligt att lagets åkare och ledare uppskattar våra produkter och vi ser verkligen fram emot ett bra samarbete med Team Serneke säger Lars Ekberg, marknadschef på Coxa Carry.”

”Coxa Carry har ett spännande utbud med produkter som andas både användarvänlighet och innovation. Både jag och teamets utövare har länge efterfrågat denna typ av produkter och midjebältet Coxa WR1 är redan en favorit, säger teamchef Martin Holmstrand. ”

• Sport

Coxa Carry är ett svenskt innovationsföretag inom sportprodukter. Coxas unika ergonomiska bärsystem optimerar viktfördelningen så att axlarna och överkroppen är helt fria från vikt och belastning eftersom 100% av vikten bärs på höften. Ryggsäckarna rymmer dubbla vätskebehållare, perfekta för riktigt krävande aktiviteter som cykling, vandring, löpning eller skidåkning. Företaget har även andra produkter som midjebälten, dry bags, mobil fodral och andra tillbehör för utomhus aktiviteter.

ENGLISH: Coxa Carry is a Swedish innovation company in sports products. Coxa's unique ergonomic carrier system optimizes the weight distribution so that the shoulders and upper body are completely free from weight and load because 100% of the weight is carried on the hip. The backpacks accommodate dual fluid reservoirs, perfect for really demanding activities such as cycling, hiking, running or skiing. The company have also other products like hydration waistbelt, dry bags, thermo phone cases and other outdoor accessories.