Champions Hockey League - säsongen är här! Nu börjar våra CHL-ambassadörer snart att direkt-rapportera händelserna i sociala medier.

93 spända supportrar över hela Europa, varav 12 i Sverige, har utsetts av CHL och Cramo till att rapportera CHL-relaterade händelser i sociala medier. Den tredje CHL-säsongen började den 16:e augusti och totalt deltar 48 hockeylag, varav 8lag från Sverige.

Våra ambassadörer är ett nytt upplägg för säsongen 2016/2017. Ambassadörerna ska berätta om stämningen på matcherna och ge CHL-följarna en inblick bakom kulisserna. Det kommer att rapporteras i sociala medier med hjälp av hashtaggarna #GreatDayAtCHL och #FanAmbassador.

CHL och Cramo kommer att belöna ambassadörerna med matchbiljetter när deras favoritlag spelar och de kommer att få en speciell CHL-ambassadörströja. De kommer även att få chansen att träffa skyttekungen, TopScorer, i sitt favoritlag och se vad som händer bakom kulisserna på det lagets hemmaarena. Den ambassadör som visar största engagemanget kommer att bli belönad med en resa till CHL-finalen som spolas i Finland i februari.
”Det var ett mycket stort intresse för ambassadörs-uppdraget och i ansökningarna visade kandidaterna både stor kreativitet och ett starkt engagemang för ishockey. Därför beslutade vi att anta fler kandidater än vad vi ursprungligen planerat”, säger Lasse Huuhka marknadsansvarig i Cramo koncernen.

”När CHL och Cramo handplockade sina ambassadörer, valdes de som verkligen vill göra ishockeyn till en spännande upplevelse. Dessa personer tror starkt på europeisk ishockey och kommer i sina uppdateringar i olika sociala medier att skildra den positiva stämning som råder inom CHL. Förutom att stötta sina egna lag, kommer de säkerligen också vara ivriga att ta lärdom av andra länders ishockeykultur och dela sina upplevelser med alla andra supportrar” säger Monika Reinhard, CHL´s kommunikationschef.

CHL och Cramo har valt följande personer som Ambassadörer i Sverige:

Färjestad BK

Jonny Eliasson

HV71
Casper Berggren

Frölunda HC

Tobias Larsson, Christian Wahlgren

Linköping HC

Henrik Larsson, Joakim Puschl

Luleå Hockey

Åse Kaati, Jessica Larsson

Skellefteå AIK