Createbolag utsedda till årets mest lovande startup på Sweden Demo Day

Create Business Incubator tog med sig fem startups från Västerås till Sweden Demo Day på Münchenbryggeriet i Stockholm med över 500 startups och 250 investerare på plats. Createbolagen Just Football utsågs till årets mest lovande startup och belönades med 250 000 kr och Sally R till bästa B2B startup.

Det var ett myller av startups, laddade entreprenörer och representanter från några av Sveriges främsta investerare på plats när Sweden Demo Day slog upp dörrarna på Münchenbryggeriet i onsdags. Create Business Incubator var där med några av bolagen från inkubatorn och Idélab på Mälardalens Högskola för att ställa ut och pitcha.

Just Football fick utmärkelsen "Most Promising Startup of The Year" och en investering på 250 000 kr från Almi Invest. De belönades även med ett wild card till att pitcha för STING Accelerate.

- Vi har fått väldigt positiv respons från investerare och bra kontakter den senaste tiden och inte minst här på Sweden Demo Day. Det är verkligen kul att få uppmärksamhet för det man gör, det värmer, säger Joel Fredman Klockar, vd och grundare av Just Football.

Just Football utvecklar en app som har ambitionen att revolutionera fotboll. Via appen kan man hitta medspelare, hålla ordning på resultat och listor och tävla mot varandra.

Cleantechbolaget Sally R utsågs även till "Best B2B Startup" under dagen och deras teknik att rena inomhusluft med hjälp av rymdteknik hade nog uppskattats av besökarna.

- Vi på Create är stolta att så många av våra bolag fick både uppmärksamhet och priser på Sweden Demo Day. Vi har fått mycket positiv feedback från såväl våra entreprenörer, investerare och möjliga samarbetspartners under dagen, säger Niklas Sikström, affärsutvecklare på Create som var med och stöttade bolagen.

De bolag som Create Business Incubator tog med till Sweden Demo Day är

Joel Fredman Klockar, vd och grundare Just Football
tel + 46 (0) 735 05 19 89, joel@justfootballapp.com

Niklas Sikström, affärsutvecklare Create Business Incubator