Creuna och Twinings – en perfekt blandning

Creuna har fått förtroendet att bli det brittiska te-märket Twinings digitala partner i Norden. Twinings grundades 1706 och har fortfarande kvar sin ursprungsbutik på The Strand i centrala London. Porten pryds av den äldsta logotypen som fortfarande är i bruk.

Det är Twinings som ligger bakom den världsberömda teblandningen Earl Grey, skapad exklusivt för den 2:e earlen av Grey. Blandningen serverades på huset Greys tebjudningar och blev så populär och omtalad att den snart börjades säljas kommersiellt, givetvis med earlens välsignelse.Idag är det andra tider och inte ens ett 314 år gammalt företag kan längre förlita sig på word of mouth. Digital närvaro är en nödvändighet och Creuna är mycket glada över det hedervärda uppdraget att leda Twinings digitala marknadsföring i Norden. Kunden drivs från Creunas Malmökontor som vann uppdraget efter en pitch i slutet av 2019.

Anna Bostam, Agency Director på Creuna Malmö, jublar över den nya kunden:
”Twinings är ett globalt varumärke, som behöver stärka sin strategiska och digitala marknadsföring i Norden och det passar oss perfekt. Creunas styrka är att kombinera kommunikation och analys med ett digitalt perspektiv för att nå resultat och vi ser fram emot ett spännande och givande samarbete.”

Twinings och Creunas första gemensamma projekt kommer att synas på en skärm nära dig i början av 2020.

• Livsmedel