Ny bok: En företagares bekännelser

Nederlagen ska upp i ljuset, inte döljas i mörkret. Det är genom mina misstag jag blir mänsklig.
Att vara företagare är inte alltid så lätt. Jag har under mitt liv som företagare legat sömnlös, i fosterställning och bara gråtit. Jag har rekryterat fel otaliga gånger, blivit stämd på 2,4 miljoner, varit felförsäkrad och själv stått för skadan, jag har fått betalningsanmaning från Skatteverket på nära en miljon i sociala avgifter, jag har haft oseriösa uppdragsgivare som t.o.m. har varit efterlyst för anstiftan till mord. Boken En företagares bekännelser är ingen mönsterbok i företagande i vanlig mening (således inte ännu en handbok som finns ute på marknaden), där jag berättar hur jag har gjort och där jag lära ut, hur ni kan bli en lika förträfflig företagare som jag, tvärt om. Boken är snarare en bekännelse om min egen okunskap och om hur villkoren har sett ut för mig som företagare.

Tre bokrecensioner
En öppenhjärtig och ärlig bok som visar att det inte alltid är en dans på rosor att vara företagare. Hur väl du än planerar så inträffar saker som du måste ta i tu med och lösa. Bokens författare visar att hon med glöd, målmedvetenhet, flexibilitet, kreativitet och envishet kommer över hindren och att det både är roligt och stimu­lerande att vara företagare.
Nilla Tjälldén Verksamhetschef, Företagarna Stockholms Stad

I boken En företagares bekännelser är igenkänningsfaktorn stor. Det är inte bara författaren Helena Brandt som har upplevt svårigheter, utan vi alla upplever detta i vår vardag som företagare. Boken ger stora möjligheter att inspirera till företagande och entreprenörskap.
Siv Westberg Ramsell, konsult och företagare

Igenkänningsfaktoren är hög! Bra läsning för nya företagare och för de som vill starta företag. Boken sparar in både tid, överraskningar och ger en verklig syn på företagarens vardag.
Victoria Ravandoni VD, Futura service AB