Alexey Shytikov till CRM-Konsulterna

Den innovativa systemarkitekten Alexey Shytikov kommer nu till CRM-Konsulterna

CRM-Konsulterna stärker sitt team med ännu en systemarkitekt, Alexey Shytikov. Från att ha fått över Jonas Rapp, en Business Application MVP, får bolaget nu även in hans tidigare kollega i sitt Power Platform team. Fokus för Alexey ligger på att minska avståndet ytterligare mellan produkt och kund.

Klivet in i just CRM-Konsulterna beror, enligt egna ord, bland annat på att bolaget är banbrytande med de två första MVP:erna i Sverige under sin flagg. Att de brinner för att bygga den svenska communityn kring Dynamics och Power Platform är också viktiga skäl till Alexeys val av ny arbetsgivare:

- Förutom att de brinner för den communityn som finns runt Dynamics 365 och anordnar D365 Saturday, numera Power Platform Saturday, så har de även de två första svenska MVP:erna hos sig. Dessutom var det de som grundade CRM User Group. De har helt enkelt samma engagemang i CRM som jag.

Liksom Jonas har Alexey bidragit till XrmToolBox. Att CRM-konsulterna får in ännu en person med tung teknisk kompetens är värt att belysa då behovet på marknaden, av den här typen av kompetens, är mycket hög. På Alexeys LinkedIn finns lovord som ”en av de smartaste personerna jag någonsin har jobbat med”, ”djupt tekniskt kunnig”, och ”imponerande hängiven”.

Gustaf Westerlund, MVP och grundare av CRM-Konsulterna, ser hur Alexeys innovativa approach kommer bidra till att avståndet mellan kund och de digitala komponenterna förkortas:

- Medan min passion i Power Platform ligger mer i att den ger otroligt mycket kundnytta så kommer Alexeys kompetens och innovativa perspektiv tillföra det som hjälper till att göra produkten bättre. Jag funderar mycket på hur vi ska anpassa kunden till att klara av att använda systemet utifrån dess uppbyggnad och där kommer Alexeys djupa kunskap bidra till att bygga komponenterna så att de når kunden mer.

Alexey menar att man, genom att kombinera två redan framtagna lösningar som inte förts ihop förut, kan utveckla nya extraordinära lösningar:

- Idag rör vi bara på ytan. Jag vill gå djupare.

Om CRM-konsulterna

CRM-konsulterna har valt att arbeta uteslutande med Microsoft Dynamics 365 då vi tycker att det är det i bästa systemet på marknaden. Vi brinner för Microsoft Dynamics 365 och för att få kunder och organisationer att inse vilket otroligt värde som finns i den information de redan har. CRM-konsulterna grundades år 2010 av Gustaf Westerlund, en av Sveriges mest namnkunniga experter på Microsoft Dynamics 365.
2 CRM-bloggar utsedda till topp-25 i världen
70+ års erfarenhet av CRM-strategier och CRM-system