Cross Sportswear har världens bästa regnställ

Svenska klädvarumärket Cross Sportswear är kända för sin höga kvalitet på regn- och vindplagg i stilren design som man tillverkat sedan 1986. Under åren har Cross Sportswear byggt på sig unik kunskap och erfarenhet och har utvecklat ett eget membran, FTXTM som kombineras med olika yttertyger för att erbjuda total vattentäthet medan en hög andningsförmåga, stretch och komfort erbjuds.

Amerikanska oberoende produkttestaren MyGolfspy genomför varje år 1000-tals tester av golfprodukter från ledande varumärken och producenter för att guida konsumenter till bästa val. Varje år testar de regnställ och ställer marknadens bästa varumärken och produkter mot varandra där de utvärderar bl. a vattentäthet, andningsförmåga, passform och komfort. För andra året i rad vinner svenska Cross Sportswear utmärkelsen bästa regnställ och bevisar återigen att man är bäst i klassen att hålla utövare både torra i alla väderförhållanden utan att störa svingrörelsen.

– Vi är såklart väldigt stolta att återigen bli uppmärksammade för våra regnkläders utmärkande egenskaper. Att göra vattentäta plagg som också andas är en sak men att kunna röra sig i plaggen under påfrestning utan att de stör svingen är där vi verkligen lagt ned arbete i utvecklingen av våra plagg. Det handlar både om att hitta rätt yttertyger, att göra en passform som gör att plaggen sitter lagom tight men framförallt har vi utvecklat en överlägsen stretch i membran och yttertyg som gör att plaggen följer kroppen snarare än begränsa svingen. Här sticker verkligen vårt FTXTM-membran ut och när en så stor och betydandeande produkttestare som MyGolfspy ger oss bästa betyg två år i rad är det ett kvitto på att det vi gör håller högsta klass i världen, säger Joakim Reuszner, marknadschef på Cross Sportswear.

Edge-serien består av jacka och 2 olika byxor, för både damer och herrar, och erbjuder ultimat skydd mot väder och vind, samtidigt som plaggen är superlätta, mjuka, tysta, stretchiga och extremt bekväma när man spelar golf. Plaggen är gjorda med hjälp av Cross Sportswears patenterade FTXTM -teknologi, en tre-lagers sandwich-konstruktion av yttertyg, membran och innerfoder som erbjuder den ultimata kombinationen av 20.000 mm vattentäthet och 20.000 g/m2/24h andningsförmåga. I kombination med bemistejpade sömmar och vattenavvisande dragkedjor, har plaggen även en treårig vattentät garanti. Det som gör Edge-plaggen så uppskattade är dess enastående väderskyddande egenskaper, men framför allt elasticiteten i tyget och en 4-vägsstretch som gör plaggen extremt bekväma.

Cross Sportswear Edge Jacket, 3 449 kr

Cross Sportswear Edge Byxa, 2 699 kr

Cross Sportswear Edge Chinos, 1 899 kr

Se även: https://mygolfspy.com/the-best-rain-gear-of-2018/

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Joakim Reuszner, Marknadschef , Cross Sportswear International

Mail: joakim.reuszner@cross-sportswear.com

Cross Sportswear är ett svenskt företag som grundades 1986 med huvudkontor i Stockholm. Cross Sportswear designar och utvecklar tekniska sportkläder främst inom skidsport och golf och säljs idag på 18 marknader. FTXTM är ett ultralätt membran som kombineras med olika yttertyg för att skapa ett optimalt skydd mot vatten och vind och samtidigt frigöra fukt i syfte att hålla kroppen sval och torr under aktivering.