Cross Sportswear tillbaka med en sportig och färgstark golfkollektion för 2016

Cross Sportswear, som erbjuder högteknologiska sportkläder med optimal stretch, andning och vattentäthet, kommer till våren ut med en starkare golfkollektion än någonsin.. Med sina kvalitativa tyger och innovativa FTXTM-teknologi erbjuder Cross Sportswear golfare maximal komfort och förutsättningar för en bra runda trots tuffa väderförhållanden.

Det svenska sportmärket är främst känt för sin högfunktionella och stilrena design och har under 2016 års golfkollektion tagit fram ett komplett sortiment av regn-och vindplagg, stickat, polos, byxor, short, kjolar och accessoarer som ger golf- och sportbutiker möjligheten att erbjuda sina kunder plagg för alla väder.

I kollektionen finns ett stort utbud av funktionella regn- och vindkläder, bland annat premiummodellen Edge, bästsäljaren Pro och den klassiska Cloud.

Edge-serien erbjuder ultimat skydd mot väder och vind, samtidigt som plaggen är superlätta, tysta och stretchiga. Plaggen är gjorda med hjälp av Cross Sportswears patenterade FTX TM-teknologi, en tre-lagers sandwich-konstruktion av yttertyg, membran och innerfoder som erbjuder den ultimata kombinationen av 20.000 mm vattentäthet och 20.000 g/m2/24h andningsförmåga. Förutom bemistejpade sömmar, en vattenavvisande dragkedja framtill, justerbar krage, ärmslut och fållar samt hakskydd med mikrofleece, har plaggen en treårig vattentät garanti. Det som gör Edge-plaggen så uppskattade är dess enastående väderskyddande egenskaper, men framför allt elasticiteten i tyget och en 4-vägsstretch som gör plaggen extremt bekväma när man spelar golf.

I en modern smal passform finns jackan tillgänglig i tre olika färger; grafitgrå/vit, vit och grafitgrå för herr samt cerise, vit och grafitgrå för dam, i storlekarna S-XXL förr herr och XS-XL för dam (rek pris 3295 kr). I herr finns dessutom en Edge pullover (rek pris 2995 kr) med avtagbara ärmar, tillgänglig i färgerna orange med vita ärmar och grafitgrå bakpanel, samt en vit med grafitgrå ärmar. Jackorna kompletteras med vattentäta Edge pants (rek pris 2695 kr) och Edge chinos (rek pris 1895 kr) i midjemått S-XXL för herr och XS-XL för dam.

Med vårens golfkollektion kombinerar vi golfmode med en sportig livsstil och erbjuder moderna, högfunktionella och prisvärda plagg för alla oavsett ålder och nivå, säger Jennifer Östberg, Marknadschef på Cross Sportswear.

Cross Sportswear strävar hela tiden efter att hitta tyger och material som ger golfaren maximal rörlighet. Våra plagg är designade för att ge golfare frihet oavsett väder, temperatur och andra förhållanden, både på och utanför golfbanan.

Klassiska mönster, modern passform, en stilren och praktisk design med roliga innovativa lösningar samt en färgstark palett är viktiga element bakom 2016 års golfkollektion.

För mer information och bilder från Cross Sportswears golfkollektion 2016, kontakta Jennifer Östberg, på jennifer.ostberg@cross-sportswear.com