CTC nominerade till Årets Komet 2019

Vi kan stolt berätta att CTC är ett av tre företag nominerade till ”Årets Komet” i Uppsala.

Företagargalan 2019 i Uppsala kommun går av stapeln den 11 april på Uppsala slott och arrangeras av Företagarna Uppsala. Då ska finalister i sex kategorier utses, bland annat ”Årets Komet”. Utöver CTC Clinical Trial Consultants är Elak AB och Animech nominerade till samma pris.

– På CTC är vi öppna för att ta oss an nya, innovativa tekniker för att ständigt bygga på vår kompetens. Vi är experter på att planera, genomföra och rapportera kliniska studier och vi skräddarsyr ett engagerat, kunnigt team till varje projekt. Det glädjer oss oerhört att detta uppmärksammas! säger Anders Millerhovf, VD på CTC Clinical Trial Consultants.

För att vinna ”Årets Komet” ska dessa kriterier uppfyllas:

”Företaget har tydligt visat hur viktigt det är att ständigt finnas med i nuet, och att vara lyhörd mot sin bransch samt att vara medveten om att kundernas behov ständigt förändras och förfinas. Företaget har under lång tid uthålligt, envist och målmedvetet förfinat sin tjänst, vilket också på slutet fått företaget att växa otroligt fort.”

• Företagande

CTC Clinical Trial Consultants AB är ett fullservice-CRO med fokus på kliniskt genomförande. Vårt mål är att förenkla klinisk och translationell forskning genom att erbjuda våra kunder kostnadseffektiv rådgivning, genomförande och rapportering av kliniska studier. Vi har fyra olika avdelningar: Clinical Research Units, Clinical Operations, Pharmacovigilance och Biometrics som alla stöds av oberoende kvalitetssäkringshantering.

Vårt huvudkontor och våra Fas I-enheter ligger i Uppsala och utgör 28 bäddar, varav 12 är sjukhusbäddar i en first-in-man-godkänd forskningsenhet, medan våra två kliniker för multicenterstudier (SMOs) finns i Uppsala och Linköping. Vi har vår egen databas för rekrytering av både friska frivilliga och specifika patientpopulationer.

CTC grundades 2011 och har framgångsrikt genomfört över 200 industrisponsrade kliniska prövningar för nystartade företag samt internationella läkemedelsföretag och CROs. Inkluderande i dessa är studietyperna: first-in-man, functional food, läkemedelsinteraktioner, bioekvivalens-, biotillgänglighet- och biosimilar- studier, nya läkemedelsleveranssystem, medicinteknisk utrustning, PET/MR, QT och Fas IIa-studier.

Jenny Högblad

Presskontakt Marketing Manager 076-86 80 669