Även United Stage väljer Eventim som biljettpartner!

United Stage är i dag Sveriges största oberoende aktör inom management och turnéproduktion och representerar artister som till exempel Lars Winnerbäck, Loreen och Kent. Efter att ha sett över sina behov från en biljettdistributör i relation till tidigare upplägg valde United Stage Eventim.

- Eventims produkt är perfekt för oss, säger företagets VD Anders Larsson, vi föredrar att själva administrera så mycket av biljetthanteringen som möjligt – samtidigt är det skönt att ha full support om det skulle behövas. Biljettsystemet är väldigt flexibelt och kraftfullt vilket öppnat upp nya möjligheter vi inte haft tidigare.
- Utöver funktionalitet tittade vi på deras innovativa marknadsföringskanaler och webblösningar, fortsätter Larsson, det är exempelvis oerhört smidigt att med Eventims Facebook-app kunna sälja biljetter helt integrerat i våra artisters sidor.

– Strax innan nyår hade vi två väldigt lyckade biljettsläpp i form av Sverigeturnéer med både Darin och Johnossi, säger Lars Aadde – VD för CTS EVENTIM Sweden AB, en försmak om vad som kommer bli ett långt och givande samarbete. Det är glädjande att en etablerad arrangör som United Stage är lyhörda gentemot utvecklingen inom branschen, svenska biljettmarknaden genomgår för närvarande en förändringsfas och vi ser fram emot att ha en framträdande roll i den.

• live entertainment
  • marknadsföring
  • marknadsföra e-handel
  • livemusik
  • turne
  • united stage
  • eventim
  • cts eventim ag
  • cts eventim
  • biljettförsäljning
  • biljetter
  • biljett

CTS EVENTIM Sweden AB öppnade sitt kontor vid Globen i Stockholm augusti 2008 och hade sin operativa start januari 2009. Bland evenemangsarrangörer vi arbetat med finns såväl etablerade svenska företag såsom Kulturbolaget, Fotografiska, Headstomp, Luger som Live Nation, FKP Scorpio och andra internationella aktörer.

CTS EVENTIM AG har varit en aktör inom biljettförsäljningsmarknaden sedan 1989 och är sedan februari 2000 noterad på Frankfurtbörsen. Företaget är Europas ledande med verksamhet i över 20 länder och en omsättning om cirka 500 miljoner euro.

CTS Eventim Sweden AB

Presskontakt 08-5566 8980