Headstomp väljer Eventim

Pressmeddelande  •  2012-02-08 12:53 CET

Headstomp väljer Eventim

Stockholm, 8 februari 2012

Headstomp Productions fungerar inte bara som konsertarrangör utan även som management och skivbolag för en del av sina artister. De arbetar bland annat med Louise Hoffsten, Tomas Andersson Wij, Ane Brun och Pernilla Andersson.

Headstomp utgick från sitt behov av en marknadsorienterad partner med onlinefokus och valde Eventim som biljettpartner på basis av de marknadsföringstjänster som biljettföretaget erbjuder.

– Eventim är drivna och mycket kapabla inom onlinemarknadsföring och sociala medier, säger Kristian Larsson - en av Headstomps grundare. Detta underlättar för oss som arrangör och och gör det enkelt och smidigt för våra artisters fans att boka biljetter.
– Vi fokuserar på webben som försäljningskanal, fortsätter Kristian Larsson, där har Eventim stora fördelar - i synnerhet deras nylanserade Facebook-app som vi kommer att ha stor nytta av.

– Vårt tänk rörande onlinemarknadsföring samt sociala medier är mycket attraktivt för en arrangör som Headstomp, säger Lars Aadde – VD för CTS EVENTIM Sweden AB. Facebook-appen gör det mycket enkelt att genom ett fåtal klick sälja sina biljetter inte bara genom egna företagets Facebook-sida utan även konsertarenans och själva artistens; något vi fått mycket positiv feedback på från befintliga kunder. Med oss har Headstomp en framåtsträvande partner.

Klicka här för att se Headstomps egna Eventim-byggda Facebook-app.

CTS EVENTIM Sweden AB öppnade sitt kontor vid Globen i Stockholm augusti 2008 och hade sin operativa start januari 2009. Bland evenemangsarrangörer vi arbetat med finns såväl etablerade svenska företag såsom Kulturbolaget, Headstomp, Luger som Live Nation, AEG Live, FKP Scorpio och andra internationella aktörer.

CTS EVENTIM AG har varit en aktör inom biljettförsäljningsmarknaden sedan 1989 och är sedan februari 2000 noterad på Frankfurtbörsen. Företaget är Europas ledande biljettföretag med verksamhet i över 20 länder.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom