Cub Business Systems lösning får rubriker utomlands

I veckan publicerade den amerikanska tidningen The Wall Street Journal en artikel om de svenska företagen Postnord AB och ICA, som är först i Skandinavien med att leverera mat direkt hem till kundernas kyl. Bakom tekniken står Cub Business System och startupen Glue AB.

I artikeln kan vi läsa om att 20 stockholmshushåll får testa det nya leveranssystemet, vilket bland annat innehåller ett nytt, tekniskt tillägg till din ytterdörr som gör att du kan låsa upp med din smartphone. Anledningen till att systemet testas är för att Postnord och ICA tillsammans ska utvärdera om erbjudandet att beställa via ICA:s e-handel och få matvarorna levererade hela vägen in till kylen, går hem hos kunderna.

Själva dörrinstallationstillägget är framtaget av Glue AB, men Cub Business Systems lösning Pick&Collect använder ICA för att ta hand om sina e-handelsbeställningar och plockningen av matvarorna som sedan levereras till kundernas kyl. Hur leveransen går till, från att varorna plockas i butiken med hjälp av Cub:s lösning, till att de placeras i kundernas kyl, beskrivs i ett videoklipp i anslutning till artikeln.

– Det känns givetvis väldigt spännande att amerikansk media har fått nys om våra svenska lösningar, särskilt roligt att vårat system Pick&Collect beskrivs så tydligt i videoklippet, säger Henrik Renefeldt, försäljningschef Cub Business System.

Läs hela artikeln här