Cub utvecklar mobila lösningar för flera operativsystem

Har ni funderingar kring vilken typ av lösning som kommer att gälla vid val av nya mobila lösningar och system i framtiden för professionella mobila enheter och tillhörande applikationer? Framtidens kristallkula är en smula grumlig men några tydliga slutsatser i nutid är:

• Windows CE och Mobile är fortfarande i majoritet och körs hos de som redan har befintliga applikationer och hårdvara.

• Cub ser för närvarande inga nya applikationer som byggs på Microsofts Windows 8.1 Embedded… ännu.

• Nya system och ny hårdvara domineras starkt av Android-baserade enheter.

• Sedan finns även Apple iOS som ett alternativ men hittills är tillämpningarna mer av karaktären privatkonsument.

Cub använder verktyg och metoder som är världsstandard, detta för att slippa måla in sig i begränsade teknologier och osäkra framtidsstrategier. Det innebär att Cub numera använder en utvecklingmiljö som möjliggör att mobila lösningar och applikationer kan erbjudas till samtliga operativsystem för mobila enheter. T ex används nu detta verktyg för att konvertera vårt Pick&Collet system från Windows till Android. För dig som kund minskar vi därmed risken för att välja mobila enheter med minskad utvecklingspotential i framtiden.

«Vinsterna med en utvecklingsmiljö och en i majoritet gemensam kodbas är imponerande goda. Vår strategi och absoluta målsättning är att nu kunna erbjuda transparanta lösningar för de olika operativsystemen med en acceptabel samt minimal insats där kostnaden för mjukvaran inte längre avskräcker från att byta hårdvara och operativsystem « säger Johan Bernalt, utvecklingschef på Cub. «Det här ger stora möjligheter för kunder som t ex vill kunna erbjuda sina medarbetare funktioner i både enklare konsumentmobiler som professionella handdatorer» fortsätter Johan «och ger Cub möjligt till att snabbt kunna anpassa våra lösningar till marknadens tekniska utveckling» avslutar han.

• windows embedded handheld
  • embedded