​Efter Icas succé – nu ökar intresset för Cub Business Systems Pick&Collect-lösning för butik

Vi handlar allt oftare och fler sorters produkter på nätet. Det ställer nya krav på butikernas lösningar för att hantera ordrar och Cub Business Systems CubLink® Pick&Collect går i bräschen för en effektiv näthandel.

E-handeln är inte vad den en gång var. I dag beställer vi allt från mat till kläder över nätet och det ställer nya krav på handlarna. Det räcker inte längre att ha ett stort lager och posta hem produkterna när det till exempel handlar om mjölk eller kött. Vissa kunder vill hellre komma förbi butiken och plocka upp sin beställning när det passar dem än att de ska sitta hemma och vänta.

Ica är ett av företagen som arbetar mycket med detta. I dag är över 150 butiker igång och jobbar med CubLink® Pick&Collect, ett system som ger dig tillgång till speciellt anpassade lagerfunktioner i butiken. Detta gör att de enkelt kan ta emot beställningar på nätet, plocka varorna i butik och sedan leverera dessa till kunderna. På ICA har det lett till hög kundnöjdhet plus en ökad försäljning och nu tittar de på att utöka det till fler butiker.

CubLink® Pick&Collect kan planera och styra plockordningen, gruppera varor, prioritera order samt hantera leverans till kund. Efter Icas framgångar med systemet har fler företag intresserat sig för lösningen. Ett exempel är Middagsfrid, som använder det på sitt plocklager för leverans av färdiga matkassar.

Cub Business Systems tillhandahåller lösningar och produkter till företag som strävar efter att effektivisera flödet av material och information. Våra lösningar baseras på vår utvecklingsplattform, CubLink® som innehåller moduler för arbetet i mobila enheter som smartphones, surfplattor, handdatorer m.fl., men även kommunikations- och serverlösningar.  Våra lösningar används inom en rad olika områden som Handel, Tillverkning & Lager, Transport & Logistik, Fältservice samt Återvinning. Hantering av effektiva system är vår specialitet. Lösningarna används för att effektivisera arbetet med t.ex. inventering, orderplockning, orderhantering, kassaläsning, materialbeställning, godsmärkning, m.m.