Svenska IT-säkerhetsföretaget Cuebid AB expanderar och rekryterar vice VD

Den svenska systemintegratören och tjänsteleverantören Cuebid har nyligen startat verksamheter i Malmö och Göteborg samtidigt som man förvärvat Advanced IP Scandinavia. Expansionen ställer nya krav på organisationen och Cuebid AB väljer därför att anställa Peter Järrestedt som vice VD. Peter har bland annat jobbat över 17 år på Cisco, haft ledande befattningar på Caperio och Fujitsu samt arbetat med ledareskapsutbildning och säljträning på Mercuri International.

Koncernen Cuebid är i fortsatt stark tillväxt och har etablerat sig som en ledande systemintegratör och tjänsteleverantör inom IT-säkerhet, IP-kommunikation, cloudbaserad infrastruktur och datalagring. Peter Järrestedt ansluter nu som vice VD och konsultchef till Cuebid AB. Koncernens VD Johan Malmberg säger följande om Peter:

- ”Peter har en gedigen bakgrund och god förståelse för vår bransch och den stora transformationen som pågår här. Vidare brinner han för ledarskaps-, sälj- & affärsutvecklingsfrågor där han kommer kunna bidra substansiellt. Cuebidteamet attraherar idag många av Sveriges vassaste konsulter och projektledare inom våra verksamhetsnischer - Datasäkerhet, IP kommunikation, Cloudbaserad infrastruktur samt Datalagring. Med den snabba tillväxt vi har - såväl organisatoriskt som affärsmässigt - behöver vi stärka upp ledningsstrukturerna för att säkerställa ökad leveranskvalitet, förfinade processmetodik och säkerställa ett ökat värdeskapandet för våra kunder.”

Peter Järrestedt har under en tid arbetat med att utbilda delar av Cuebids sälj- och teknikorganisation, men blir nu en del av organisationen. Peter själv säger följande om sin nya roll:

-”Under förra året fick jag chansen att som konsult på Mercuri komma Cuebid riktigt nära genom att vid flera tillfällen träffa både säljare och konsulter kring hur de på bästa sätt kan adressera aktuella utmaningar inom affärs- och konsultmannaskap, ämnen jag har ett stort intresse och lång erfarenhet av. Mitt i den utbildningsinsatsen fick jag frågan från VD Johan Malmberg om jag inte ville fortsätta att hjälpa Cuebid att utvecklas till ett framgångsrikt, men nu nationellt bolag i rollen som vVD och Konsultchef. Där och då började en jättespännande resa mot att bli en IT integratör som tillför stora värden till våra kunder i hela landet. Intresset för det vi gör, våra tjänster och konsulter växer nu ordentligt. För att möta den ökad efterfrågan från våra kunder vill vi fortsätta att attrahera och rekrytera duktiga konsulter, projektledare och säljare som vill vara med på vår nationella resa och bidra med sitt engagemang, spetskompetens och vilja att göra skillnad.”

Koncernen sysselsätter +50 personer. Koncernens kontor är belägna i Stocholm (HQ), Göteborg och Malmö. Koncernen förväntas omsätta ca 100 Mkr 2018. Finansiell status är trippel AAA

För mer information eller om du vill du komma i kontakt med Cuebid:
-
Vice VD Cuebid AB – Peter Järrestedt, peter.jarrestedt@cuebid.se, +4672 146 76 60
- VD Cuebid Holding – Johan Malmberg, johan.malmberg@cuebid.se , +4673 520 71 47
- Marknads Direktör – Anton Hanserkers, anton.hanserkers@cuebid.se, +4673 520 77 93

• Datasäkerhet

Om Cuebid

Cuebid är en systemintegratör och tjänsteleverantör inom IT-säkerhet, IPkommunikation, cloudbaserad infrastruktur och datalagring. Vi hjälper några av Sveriges mest krävande kunder att designa, implementera och supportera nästa generations hybrida datacenter. Små- och medelstora organisationer hjälper vi med säker drift av deras IT-miljöer. Våra ledord är Säkerhet, Tillgänglighet och Kontroll.