Bäst i test: Cuprinol Dörr- och Fönsterfärg V

Danish Technological Institute har testat blocking*-egenskaperna hos ett antal dörr- och fönsterfärger från olika nordiska färgleverantörer. Resultatet visar en klar seger för vår nya Cuprinol Dörr- och Fönsterfärg V, som lanseras på marknaden nu i dagarna.

Rapporten visar att Cuprinol Dörr- och Fönsterfärg V håller vad vi lovar och har de klart bästa blocking-egenskaperna av produkterna som testats. Den får slutbetyget ”Perfect”. Detta innebär att våra kunder nu kan känna sig trygga när vi säger att de kan måla klart och stänga sina dörrar och fönster på en dag.

Cuprinol Dörr- och Fönsterfärg V hittar du i byggmaterialhandeln från april månad.

Rek. Ca Pris: Cuprinol Dörr- och Fönsterfärg V: 1 L – 254 Kr / 2,5 L – 485 Kr

*Blocking = Klibb mellan färgytor - i detta fall när färgytan är klibbfri och man kan stänga dörrar och fönster.

AkzoNobel Decorative Coatings
Telefon +46 40 35 50 00